Лендинг пейдж: Шаблон или индивидуален дизайн да изберем

| Публикувана на
lending-peidj-shablon-ili-individualen-dizain-da-izberem

5 фактора при избор на Landing Page


Решили сте, че бизнесът ви се нуждае от лендинг страница (landing page, целева страница). Пред вас възниква въпросът кой вариант да изберете: шаблон или индивидуален дизайн? И двата избора имат своите плюсове и минуси. Каквото работи добре за една компания, може да бъде неефективно за друга. За да се вземе правилното решение в тази ситуация, обърнете внимание на следните пет фактора.

1. Бюджет

бюджет
Не забравяйте, че лендингът е лицето на бранда. Именно тук се формира първото впечатление за компанията. Може да спестите за всичко друго, освен за имиджа. Инвестицията в качествена лендинг страница се оправдава така или иначе. А индивидуално изработената такава струва много повече от шаблона. Ако можете да си я позволите, не се колебайте. Ако бюджетът ви е ограничен, най-добрият вариант би бил готов шаблон, въпреки че това ще доведе до намаляване на "оригиналността" на бранда ви. Просто е нужна добра надстройка на готовия темплейт, съобразена с текущите ви нужди.

2. Време

време
Изграждането на уникален дизайн отнема време за криейтив, оформление, подготовка на визуалното съдържание, писане на продаващи текстове, тестове, вътрешна оптимизация. Тези стъпки не са прости и изискват усилия за разработване и хармонизиране на целевата страница. Ако проектът ви е трябвало да стартира "вчера", изберете готов шаблон. Но ако разполагате с повече време - допитайте се за конкретна оферта до специалист по изработка на лендинг страници.

3. Бранд

бранд
Ако позиционирането и разпознаваемостта на марката (бранда) е една от задачите на бъдещата лендинг страница, тогава имате нужда от индивидуален дизайн. Шаблоните не изразяват индивидуалност. По-горе споменахме, че целевата страница е лицето на марката. На нея потенциалните клиенти научават за вас и вашата оферта. Страницата, направена по шаблон, не ще позволи напълно да се диференцира марката и да се подчертаят основните предимства на стойностното предложение. Докато индивидуалният дизайн ще създаде уникален UX, емоционална връзка и увеличаване на лоялността на аудиторията. Ако целта е уникалността на марката и правилно отразяване на нейните ценности, изборът е ясен - индивидуален дизайн.

4. Функционалност

функционалност
Функционалността на шаблонната лендинг страница обикновено е силно ограничена и недостатъчно гъвкава. Например, не всички готови теми са напълно нагаждащи се към всякакви устройства, като се има предвид, че повече от 50% от общия трафик идва от мобилните джаджи, то ниската адаптивност ще удари върху конверсията. Индивидуалният дизайн ви е необходим и в случай, че сте ангажирани в електронната търговия. Другият недостатък на шаблонните страници е, че вие не сте в позиция да контролирате потребителското изживяване (user experience), докато индивидуалният дизайн на целевата страница ще осигури повече продажби.

5. Гъвкавост и мащабируемост

гъфкавост
Шаблонът е универсален вариант "за всички случаи". Той решава текущите нужди, но какво се случва, когато решите да мащабирате вашия бизнес? С увеличаване на трафика, допълнителните екстри забавят скоростта на зареждане на страницата, а съществуващите ограничения се усилват. Уникалният дизайн позволява да се разшири функционалността при необходимост. Индивидуално проектираните лендинги вземат предвид текущите цели и лесно се мащабират, като издържат на рязко увеличение на трафика, без да намаляват производителността си.

Заключение

Изборът на лендинг страница се определя от вашите цели и възможности. Ако няма строги ограничения по отношение на бюджета и времето, индивидуалният дизайн е почти винаги най-доброто решение: с гъвкава функционалност, съобразен с текущите нужди, подчертава особеностите на офертата и позиционирането на бранда, като лесно се мащабира при необходимост.


Ако Ви харесва статията,
споделете я.